Organizator:

Prelegenci

Agnieszka Durlik

Dyrektor Generalna Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej
Krajowa Izba Gospodarcza

Agnieszka Durlik

Dyrektor Generalna Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej
Krajowa Izba Gospodarcza

Dyrektor Generalna Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Wieloletni praktyk w zakresie wsparcia przedsiębiorców. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Studiów Podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej z Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Pierwsze doświadczenia zawodowe rozwijała jako prawa ręka dyrektora jednego z największych szpitali w Warszawie, gdzie poznała od podszewki wyzwania jakie niesie zarządzanie organizacją w sposób wymagający godzenia przeciwstawnych grup interesów. Od wielu lat reprezentuje samorząd przedsiębiorców w roli eksperta w tematyce gospodarczej i prawnej dotyczącej zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Przeszła poszczególne szczeble w dużej organizacji, jaką jest Krajowa Izba Gospodarcza – od eksperta, przez project-managera, Rzecznika Prasowego, Dyrektora Gabinetu Prezesa, aż po Dyrektora Generalnego Sądu Arbitrażowego przy KIG. Aktywnie uczestniczy w procesach stanowienia prawa w Polsce – w parlamencie, ministerstwach, organach administracji publicznej. Z sukcesem przygotowywała i realizowała projekty finansowane z funduszy UE. Doradza przedsiębiorcom, jest gościem różnych mediów w ramach rzecznictwa interesów przedsiębiorców. Od 2017 roku kieruje największym sądem polubownym dla przedsiębiorców w Polsce. Na co dzień obcuje z wyzwaniami, z którymi mierzą się mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy w ramach prowadzenia biznesu. Członek Jury konkursu „Złote Spinacze”. Współautor szeregu publikacji z zakresu m. in. rzecznictwa interesów, prowadzenia działalności gospodarczej, przeciwdziałania korupcji.

Aleksander Śniegocki

Prezes
Instytut Reform

Aleksander Śniegocki

Prezes
Instytut Reform

Kieruje Instytutem Reform oraz nadzoruje prace analityczne skupione wokół polityki klimatycznej i transformacji energetycznej. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie realizacji ilościowych i jakościowych ocen wpływu polityk publicznych (m.in. w obszarze innowacji, rozwoju regionalnego, cyfryzacji, zrównoważonego rozwoju) oraz przygotowania dokumentów strategicznych. Skupia się na tworzeniu i zarządzaniu systemowymi projektami sprzyjającymi usprawnianiu polityki publicznej zarówno w Polsce, jak i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Doświadczenie zdobywał poprzez wdrażanie krajowych i unijnych projektów badawczych, m. in. w ramach programu Horyzont 2020, oraz doradztwo na rzecz administracji publicznej i sektora prywatnego. Absolwent ekonomii w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Aleksandra Majda

Członkini Zarządu
ESG Impact Network

Aleksandra Majda

Członkini Zarządu
ESG Impact Network

Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju, wyróżniona w 2024 roku w rankingu „15 kobiet, które zmieniają branżę ESG” a w 2025 "Top LinkedIn experts in environment & energy from Poland".  Wdraża w firmach narzędzia do zbierania i raportowania danych ESG, doradza w zakresie raportowania według European Sustainability Reporting Standards. Tworzy i implementuje strategie zrównoważonego rozwoju, pomaga w komunikacji bez greenwashingu. Prowadzi szkolenia (Szkoła ESG Krajowej Izby Gospodarczej) i sesje dialogowe z interesariuszami.

Dba o obecność głosu biznesu w mediach (stała autorska rubryka w money.pl), jest adwokatką procesów transformacyjnych w kierunku czystego przemysłu, rozwija podstawy zielonego ruchu konsumenckiego.

Organizuje konferencje, prowadzi panele dyskusyjne, wykłada na uczelniach wyższych - SGGW i Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (strategia, raportowanie, komunikacja, zrównoważony rozwój).

Członkini zarządu organizacji ESG Impact Network, wspierającej biznes idący w zielonym kierunku. CEO i założycielka agencji Go Green. Strategy & Communication, zajmującej się strategiami ESG dla firm i zieloną komunikacją. Członkini komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej, jury nagrody Grand ESG oraz kapituły konkursu na najlepszy raport ESG Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Była dyrektorką Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. Koordynowała komunikację i PR warszawskich biur i jednostek zajmujących się̨ ekologią i zrównoważonym rozwojem: Zarządu Zieleni, Biura Ochrony Środowiska oraz Biura Ochrony Powietrza i Polityki Klimatycznej.

Była: w składzie kadry zarządzającej portalu www.tvn24.pl, redaktorką naczelną Magazynu TVN24, szefową działu Kontakt 24 w TVN24, dziennikarką Rzeczpospolitej i PAP, nauczycielką akademicką (Uniwersytet SWPS). Absolwentka studiów podyplomowych „Menadżer ESG” na Collegium Civitas.

Dorota Bartosz

Dyrektorka ds. Zrównoważonego Budownictwa
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego

Dorota Bartosz

Dyrektorka ds. Zrównoważonego Budownictwa
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego

Ponad 30 letnie doświadczenie naukowo-badawcze i dydaktyczne związane z szeroko rozumianą efektywnością energetyczną budynków zdobyte na Politechnice Śląskiej. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji zagranicznych i krajowych. Prelegentka wielu konferencji i seminariów organizowanych w kraju i za granicą.


W ramach zrównoważonego budownictwa szczególnie związana z tematyką procesu dekarbonizacji budownictwa, cyrkularnością, oceną energetyczną i aspektów środowiskowych budynków (Life Cycle Assessment, LCA). Odpowiedzialna za merytoryczne aspekty realizowanych przez PLGBC projektów krajowych i międzynarodowych. Ambasadorka transformacji energetycznej sektora budownictwa. Autorka i koordynatorka pierwszego polskiego certyfikatu dla budownictwa mieszkaniowego ZIELONY DOM. Zajmuje się również tematyką TAKSONOMII, adaptując ją do wytycznych pozwalających na ocenę inwestycji budowlanych w kontekście ich zgodności z wytycznymi taksonomii unijnej.

Dota Szymborska

Wykładowczyni
Uniwersytet WSB Merito w Warszawie

Dota Szymborska

Wykładowczyni
Uniwersytet WSB Merito w Warszawie

Doktora etyki, posiada dwa tytuły magistra: z filozofii (ze specjalizacją w logice) oraz socjologii (stosowane nauki społeczne) uzyskane na Uniwersytecie Warszawskim. Jest akademiczką, wykładowczynią oraz prelegentką TEDx, której misją jest wprowadzanie nowych standardów etycznych do badań nad sztuczną inteligencją i jej zastosowań biznesowych. Wykładowczyni Uniwersytetu WSB Merito w Warszawie dzieli się ze studentami swoją wiedzą na temat praktycznych zastosowań teorii filozoficznych i socjologicznych, prowadzi autorskie wykłady i seminaria. Od marca 2024 roku dr Szymborska jest aktywną członkinią GRAI – grupy roboczej ds. AI przy Ministerstwie Cyfryzacji. W 2024 roku znalazła się również w gronie TOP 10 Women in Data Science in Poland. Publikuje teksty etyczne w h'AI Magazine. Maratonka, triathlonistka, początkująca golfistka.

Jan Oleszczuk-Zygmuntowski

Prezes
PLZ Spółdzielnia

Jan Oleszczuk-Zygmuntowski

Prezes
PLZ Spółdzielnia

Ekonomista i spółdzielca zainteresowany złożonymi systemami, ekonomią polityczną technologii oraz gospodarką cyfrową. Współprzewodniczący Polskiej Sieci Ekonomii i Prezes Zarządu PLZ Spółdzielni, operatora centrum technologii spółdzielczych CoopTech Hub. Doktorant Akademii Leona Koźmińskiego i wykładowca kierunku Zarządzanie i AI. Założyciel i w latach 2015-2020 prezes zarządu Fundacji Instrat, progresywnego think-tanku. Doświadczenie zdobywał m.in. w Polskim Funduszu Rozwoju. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendysta G20 Global Solutions, British Council, Møller Institute, Open Future Foundation i FEPS. Autor „Kapitalizmu Sieci”, książki nominowanej do nagrody Economicus 2020. Ambasador DigitalEU.

Joanna Ałasa

Prezes Zarządu
Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF)

Joanna Ałasa

Prezes Zarządu
Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF)

Prezes zarządu Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF) oraz Wiodący Specjalista ds. Zrównoważonego Rozwoju w ING Banku Śląskim.  Współzałożycielka 30%Club Poland oraz koordynatorka Grupy Inwestorskiej Klubu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Bankowość, specjalizacja Bankowość Inwestycyjna. Studiowała także w Singapurze (Singapore Management University) oraz we Włoszech (Universita Bocconi), gdzie realizowała międzynarodowy program menedżerski CEMS MIM. Poza licencją doradcy inwestycyjnego posiada tytuł CFA oraz ACCA.

Karierę zawodową rozpoczęła na rynku kapitałowym w 2010 roku w biurze maklerskim Wood&Co. Następnie kontynuowała pracę zawodową w NN Investment Partners TFI jako członek zespołu zarządzającego aktywami funduszu oraz Zastępca Dyrektora Działu Analiz i Specjalista ds. Zrównoważonego Rozwoju

Joanna Kulczycka

Profesor
Akademia Górniczo-Hutnicza

Joanna Kulczycka

Profesor
Akademia Górniczo-Hutnicza

Prof. dr hab. Joanna Kulczycka - Wydział Zarządzania AGH oraz kierowniczka Zakładu Gospodarki o Obiegu Zamkniętym w Instytucie Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią, Polskiej Akademii Nauk. Autorka ponad 250 publikacji.

Uczestniczka licznych komisji  i rad w UE i kraju, m.in.:

  • UNEP Resource Panel od 2020 r. – współautor raportu Global Resource Outlook 2024 (https://www.resourcepanel.org/reports/global-resources-outlook-2024) oraz przygotowywanego raportu Global Environmental Outlook 7
  • Grupy Operacyjnej EIP Raw Materials Komisji Europejskiej od 2017 r. 
  • Państwowej Rady Ochrony Środowiska (2021-2026)

Organizatorka wielu konferencji i warsztatów w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym i wykorzystania metody oceny cyklu życia do analiz wpływu na środowisko procesów i produktów, w tym konferencji EuIndtech2025. W 2009 r. otrzymała nagrodę III stopnia za wybitne krajowe osiągnięcia naukowo-techniczne - Prezes Rady Ministrów. Ma też dyplom - Dyrektora Górniczego I stopnia, nadanego przez Minister Gospodarki, odznakę honorową za zasługi dla ochrony środowiska i gospodarki wodnej nr 1761 (2011) - Minister Środowiska raz Medal Komisji Edukacji Narodowej (2017), a także odznakę Honoris Gratia - Prezydent Miasta Krakowa. Jest „Liderką zrównoważonego rozwoju” - Forbes Women, a w 2024 r. otrzymała Zielonego Orła „Rzeczpospolitej”. Od 2013 r. jest Prezeską Zarządu Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu (Krajowego Klastera Kluczowego) oraz dyrektorką biura Instytutu Autostrada Technologii i Innowacji – wirtualnego instytutu wspierające współpracę nauki i biznesu.

Jolanta Okońska-Kubica

Dyrektor Zarządzająca
ENVIPOL

Jolanta Okońska-Kubica

Dyrektor Zarządzająca
ENVIPOL

Dyrektor Zarządzająca w firmie ENVIPOL. Specjalizuje się we wspieraniu firm i organizacji w obszarze zrównoważonego rozwoju (analizy, strategie, raporty, szkolenia, itp). Ekspertka z zakresu zrównoważonego rozwoju, GOZ, gospodarki odpadowej, współtwórca i wieloletni Prezes spółki koordynatora Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu – Krajowego Klastra Kluczowego. Menadżer z wieloletnim doświadczeniem z obszaru planowania strategicznego i rozwoju biznesu.

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem z zakresu zrównoważonego rozwoju, GOZ, gospodarki odpadowej, Współtwórca i wieloletni Prezes spółki koordynatora Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu – Krajowego Klastra Kluczowego. Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarze planowania strategicznego i operacyjnego, projektowania modeli biznesowych i ekoproduktów, realizacji zrównoważonych projektów, raportowania ESG. Koordynator wielu projektów o charakterze zrównoważonym wdrażanych przez małe, średnie i duże firmy z branży chemicznej, gospodarki odpadowej i recyklingu, opakowaniowej i odzieżowej i innych.

Jörn Kleinelümern

HUB Manager ‘Hydrogen Metropole Ruhr’
Business Metropole Ruhr GmbH

Jörn Kleinelümern

HUB Manager ‘Hydrogen Metropole Ruhr’
Business Metropole Ruhr GmbH

Jörn Kleinelümern jest kierownikiem centrum „Hydrogen Metropole Ruhr” w Business Metropole Ruhr GmbH (BMR). Jako regionalna agencja rozwoju gospodarczego, BMR reprezentuje interesy gospodarcze 53 gmin regionu Zagłębia Ruhry i wspiera ten region w jego dążeniach do stania się nowoczesną i zorientowaną na przyszłość lokalizacją biznesową.
Kleinelümern pracuje w BMR od 2022 roku. Wcześniej pracował w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Bochum, gdzie odpowiadał między innymi za lokalizacje Hattingen i Herne oraz mobilność.

Karolina Opielewicz

Dyrektorka Generalna oraz Członkini Zarządu
Krajowa Izba Gospodarcza

Karolina Opielewicz

Dyrektorka Generalna oraz Członkini Zarządu
Krajowa Izba Gospodarcza

Odpowiada za komunikację oraz projekty wspierające rozwój biznesu. Inicjatorka takich działań jak prowadzenie Centrum Kreatywności Targowa, powołanie Komitetu ds. ESG, stworzenie we współpracy z Amazon platformy cross-border.pl.

Aktywnie działa na rzecz MŚP, propagując wśród największych firm potrzebę wzięcia odpowiedzialności za swoich mniejszych partnerów. Promuje praktyki pro-eksportowe wśród małych i średnich przedsiębiorców oraz wykorzystywanie nowoczesnych technologii do rozwoju konkurencyjności firm na globalnym rynku.

Jest pomysłodawczynią i organizatorką Kongresu GreenPact European ESG Summit. To z jej inicjatywy KIG powołała Szkołę ESG oraz podjęła się wielu działań wspierających przedsiębiorców w zielonej transformacji. Jest członkinią Sustainable Finance Platform w Brukseli, Rady Dyrektorów oraz Komitetu Budżetowego Eurochambres.

W 2024 r. została wiceprzewodniczącą Komitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju w Eurochambres.

Należy do wielu krajowych i europejskich grup roboczych, które zajmują się zrównoważonym rozwojem. Między innymi POLSIF, Chapter Zero Poland czy Platformy Zrównoważonych Finansów przy Ministerstwie Finansów.

Katarzyna Chmielewska

Dyrektora Biura Komunikacji i Rozwoju Biznesu
Krajowa Izba Gospodarcza

Katarzyna Chmielewska

Dyrektora Biura Komunikacji i Rozwoju Biznesu
Krajowa Izba Gospodarcza

B2B, B2C te literki są jej znane z praktyki marketingowej i PR-owej, którą realizuje z powodzeniem już od ponad 15 lat, w rozmaitych branżach – od edukacji, przez FMCG, NGO czy sektor publiczny. Aktualnie w Krajowej Izbie Gospodarczej dba m.in. o upowszechnianie wiedzy o ESG i zrównoważonym rozwoju wśród sektora MŚP.

Krzysztof Bocian

Starszy Analityk
WiseEuropa

Krzysztof Bocian

Starszy Analityk
WiseEuropa

Absolwent UMCS w Lublinie na kierunkach Ekonomia (specjalności: biznes międzynarodowy, systemy ekonomiczne) oraz Analityka Gospodarcza. Autor raportów i analiz w obszarach m.in wzrostu gospodarczego, polityki pieniężnej, integracji europejskiej, przemysłu przetwórczego oraz transformacji energetycznej. Współpracuje z sektorem prywatnym i publicznym przy realizacji projektów badawczych, strategicznych oraz analiz sektorowych.

Zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia związane z makroekonomią, polityką gospodarczą, sektorem energetycznym, przemysłem oraz handlem. Szczególną uwagę poświęca analizie danych gospodarczych. 

Krzysztof Kawczyński

Przewodniczący Komitetu Ochrony Środowiska
Krajowa Izba Gospodarcza

Krzysztof Kawczyński

Przewodniczący Komitetu Ochrony Środowiska
Krajowa Izba Gospodarcza

Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydział Mechaniczno-Technologiczny, Instytut Organizacji i Zarządzania (1984 r.), jak również Studium Pedagogiczne Szkolnictwa Zawodowego (1983 r.) oraz Instytutu Psychologii Społecznej (1984 r.). Ponadto ukończone kursy specjalistyczne dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw oraz państwowy kurs kwalifikacyjny do udziału w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa.

Od czasu ukończenia studiów zawodowo związany z przedsiębiorczością prywatną, w tym tworzeniem i prowadzeniem przedsiębiorstw gospodarki odpadami. Wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw. Specjalizuje się w optymalizacji systemów gospodarki odpadami, w tym we wdrażaniu nowoczesnych i efektywnych rozwiązań organizacyjnych oraz technologicznych.

Działalność w izbach gospodarczych i stowarzyszeniach branżowych związanych z gospodarką odpadami, w tym w Krajowej Izbie Gospodarczej – Przewodniczący Komitetu Ochrony Środowiska. Członek Państwowej Rady Ochrony Środowiska, w tym Prezydium Rady i Członek Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2015 – 2023, a od roku 2024 członek Komitetu Monitorującego funduszu UE FENIKS. Udział w różnych gremiach doradczych i opiniotwórczych, w tym od roku 2019 jako Animator w pracach Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Odzysku Materiałowego Surowców. Działalność publicystyczna i wydawnicza w prasie branżowej. Uczestnik wielu krajowych i zagranicznych konferencji branżowych, w tym jako wykładowca.

Maciej Bukowski

Prezes Zarządu
WiseEuropa

Maciej Bukowski

Prezes Zarządu
WiseEuropa

Doktor nauk ekonomicznych, prezes WiseEuropa. Pracownik naukowy Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2006-2013 prezes fundacji IBS. Jest współautorem wielu polskich dokumentów strategicznych (m.in. Plan Hausnera, Polska 2030 – wyzwania rozwojowe, Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju do roku 2030 (Polska 2030 – trzecia fala nowoczesności). Kierownik projektów oraz licznych komentarzy i artykułów prasowych dotyczących między innymi makroekonomii, polityki energetycznej, innowacyjności, systemu emerytalnego czy rynku pracy.

Małgorzata Majewska

Kierowniczka Komunikacji i Relacji z Interesariuszami
WiseEuropa

Małgorzata Majewska

Kierowniczka Komunikacji i Relacji z Interesariuszami
WiseEuropa

Menedżerka komunikacji, PR i społecznej odpowiedzialności biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem. Realizowała programy dla różnych sektorów, m.in energetyki, przemysłu ciężkiego, budownictwa i nieruchomości, handlu, ochrony zdrowia, nowych technologii i obronności. Bardzo ważne jest dla niej aktywne działanie na rzecz osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (Agenda 2030), a w szczególności – przeciwdziałanie zmianom klimatu i ich skutkom, eliminacja ubóstwa oraz zapewnienie wysokiej jakości edukacji i godnej pracy.

Marta Krawczyk

Environmental Products Development Manager
SGS

Marta Krawczyk

Environmental Products Development Manager
SGS

Environmental Products Development Manager, odpowiada w SGS za rozwój produktów środowiskowych w branży certyfikacji (carbon footprint, EPD, LCA, OCS, EMAS, audyty środowiskowe).

Ekspertka z obszarów gospodarki odpadami opakowaniowymi, recyklatów tworzyw sztucznych, bezpieczeństwa i oznakowania opakowań, przydatności do recyklingu, gospodarki obiegu zamkniętego.

Posiada doświadczenie w branży gospodarki odpadami, administracji i funduszach ochrony środowiska w zakresie ochrony klimatu.

Wykładowczyni Akademii Leona Koźmińskiego, WSB Merito Gdańsk.

Członkini i ekspertka Stowarzyszenia producentów opakowań Natureef, programu Climate Leadership UNEP/Grid, Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Środowiskowego.

Marta Pogrzeba

Dyrektor
Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych (IETU)

Marta Pogrzeba

Dyrektor
Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych (IETU)

Od 29 lat pracownik naukowy Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych (IETU), do lutego 2022 roku Ekspert Wiodący IETU w obszarze Remediacji Gleb, Rozwiązań Opartych na Naturze oraz Rolnictwa Miejskiego, od września 2020 roku Sekretarz Naukowy IETU, od marca 2022 roku Dyrektor IETU.

Wykształcenie: doktor nauk technicznych w dyscyplinie inżynieria środowiska, doktor habilitowany nauk rolniczych w obszarze nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych w dyscyplinie ochrona i kształtowanie środowiska, profesor w dyscyplinie inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka. Specjalność: biotechnologie środowiskowe, inżynieria i ochrona środowiska, ekotoksykologia środowiska. W latach 2011-2022 kierowała w IETU obszarem badawczym: Remediacji Gleb, NBS i Rolnictwa Miejskiego prowadząc badania w ramach projektów krajowych i międzynarodowych dotyczące fitoremediacji (fitoekstrakcja, fitostabilizacja) gleb zanieczyszczonych metalami ciężkimi, oceny fitotoksyczności podłoży dla roślin, tworzenia pokryw roślinnych na terenach zanieczyszczonych oraz podłoży zastępczych z materiałów odpadowych. Obecnie koncentruje się na badaniach nad wykorzystaniem roślin energetycznych w procesach remediacji gleb oraz wykorzystania biomasy jako źródła energii. Jest członkiem prezydium Komisji Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Polskiej Akademii Nauk, Komitetu Programowego Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego oraz Międzynarodowego Towarzystwa Fitotechnologicznego. Jej dorobek naukowy obejmuje ponad 90 publikacji. Od września 2019 do stycznia 2022 była Członkiem Zarządu Misji Programu Ramowego Horyzont Europa 2021-2027 w obszarze „Czyste gleby i żywność” ("Soil Health and Food"), zaś w latach 2020-2021 ekspertem w dwóch grupach fokusowych Komisji Europejskiej EIP AGRI "Protecting agricultural soils from contamination" oraz "Sustainable industrial crops in Europe". Od 2020 roku jest ekspertem Ministerstwa Edukacji i Nauki wspierającym udział Polski w nowym partnerstwie europejskim w ramach Programu Horyzont Europa „Wspólne Przedsięwzięcie na rzecz Biotechnologicznej Europy Opartej na Obiegu Zamkniętym”.

Patryk Zakrzewski

Wiceprezes Zarządu
Stowarzyszenie Demagog

Patryk Zakrzewski

Wiceprezes Zarządu
Stowarzyszenie Demagog

Wiceprezes Stowarzyszenia Demagog odpowiedzialny za obszar edukacji i szkoleń. Od 2018 roku pełni funkcję koordynatora Akademii Fact-checkingu. Przy wsparciu swojego zespołu inicjuje i realizuje projekty edukacyjne dotyczące przeciwdziałania dezinformacji i kształtowania kompetencji krytycznego myślenia. Zorientowany na cel miłośnik porządkowania procesów i podejmowania decyzji w oparciu o fakty.

Jako ekspert w zakresie edukacji medialnej od 7 lat prowadzi zajęcia na temat fake newsów i weryfikowania informacji w internecie dla uczniów i studentów, nauczycieli i edukatorów oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych i biznesu. Tworzy angażujące scenariusze warsztatów dostosowane do potrzeb konkretnej grupy odbiorców i szuka coraz to nowych rozwiązań, aby zachęcać do weryfikowania treści i sięgania po wiarygodne źródła informacji. Podczas prowadzonych szkoleń z premedytacją sięga po swoją supermoc: swobodę wystąpień publicznych.

Interdyscyplinarne podejście do rozwiązywania problemów kształtował podczas Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalizując się w naukach politycznych. Pedagogiczną praktykę zdobył w pierwszej poznańskiej szkole demokratycznej Trampolina, w której pełnił rolę mentora nastoletniej młodzieży.

Współpracuje m.in. z Centrum Mieroszewskiego, Fundacją TechSoup, Fundacją Szkoła z Klasą oraz Towarzystwem Inicjatyw Twórczych „ę”. Swoje kompetencje rozwija dzięki uczestnictwu w konferencjach branżowych i programach szkoleniowych, m.in. Szkole Liderów Politycznych (2024), GlobalFact (2023), International Visitor Leadership Program (2021-22), DFRLab’s Digital Sherlocks (2020-21). Należy do Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.

Piotr Soroczyński

Główny Ekonomista
Krajowa Izba Gospodarcza

Piotr Soroczyński

Główny Ekonomista
Krajowa Izba Gospodarcza

Statystyk - absolwent Szkoły Głównej Handlowej. Ma przeszło dwudziestoletnie doświadczenia analityczne jako ekonomista lub główny ekonomista w sektorze finansowym. Pracował w Banku Handlowym w Warszawie, Banku Ochrony Środowiska, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. Ma też doświadczenie w zarządzaniu. Był prezesem zarządu Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych oraz podsekretarzem stanu w Ministerstwie Finansów, odpowiedzialnym za analizy makroekonomiczne, zarządzanie długiem publicznym i rozwój rynku finansowego. W życiu zawodowym i prywatnym za najważniejszą uważa ciekawość świata, a w jej realizacji - jeszcze od czasów licealnych (IX LO Hoffmanowej w Warszawie) – za najporęczniejsze uznaje matematykę, geografię i historię. Muzyki słucha raczej ciężkiej.

Przemysław Ruchlicki

Zastępca Dyrektora Biura Polityki Gospodarczej
Krajowa Izba Gospodarcza

Przemysław Ruchlicki

Zastępca Dyrektora Biura Polityki Gospodarczej
Krajowa Izba Gospodarcza

Od 15 lat pracuje na styku pozyskiwania projektów, usług doradczych, lobbingu, sprzedaży, zarządzania i marketingu. Autor wielu ekspertyz i analiz. Doradza przedsiębiorcom w zakresie zarządzania i optymalizacji procesów, współpracuje z działami księgowości i audytu. Przemysław Ruchlicki jest również uczestnikiem konsultacji projektów ustaw i rozporządzeń dot. prawa gospodarczego oraz krajowych strategii.

Obecnie uczestniczy w procesach legislacyjnych dot. prawa gospodarczego oraz ESG. Równocześnie odpowiada za raportowanie niefinansowe dużego polskiego przedsiębiorstwa z branży medycznej.

Tomoho Umeda

Założyciel i Prezes Zarządu
Hydrogen Poland

Tomoho Umeda

Założyciel i Prezes Zarządu
Hydrogen Poland

Założyciel spółki Hynfra oraz Hynfra Energy Storage. Jest przedsiębiorcą i doradcą strategicznym, promotorem technologii wodorowych i wielkoskalowych rozwiązań w zakresie energii odnawialnej. Koncentruje się na przyspieszaniu postępu rynkowego i technologicznego w kierunku neutralności klimatycznej. Przewodniczy Komitetowi Technologii Wodorowych przy Krajowej Izbie Gospodarczej, jest prezesem stowarzyszenia Hydrogen Poland, członkiem Hydrogen Europe oraz European Clean Hydrogen Alliance. Zasiada w zarządzie Izby Gospodarczej Energetyki i Ochrony Środowiska (IGEOŚ), jest również członkiem Rady Honorowej Centrum Technologii Wodorowych i Odnawialnych Źródeł Energii przy Politechnice Wrocławskiej. Wykłada na uczelni Politechniki Rzeszowskiej  specjalizacja: Zarządzanie Technologiami Wodorowymi.